مراسم افتتاحیه همایش ملی «ریحانةالنبی» ویژه بزرگداشت سفیران قرآنی ملی و بین المللی

مراسم افتتاحیه همایش ملی «ریحانةالنبی» ویژه بزرگداشت سفیران قرآنی ملی و بین المللی

مراسم افتتاحیه همایش ملی «ریحانةالنبی» ویژه بزرگداشت سفیران قرآنی ملی و بین المللی

مراسم افتتاحیه همایش ملی «ریحانةالنبی» ویژه بزرگداشت نخبگان قرآنی ملی و بین‌المللی ۲۴ اسفند  با حضور جمعی از مسئولان كشوری و استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر برگزار شد.

معرفی ۱۴ نخبه قرآنی که در همايش ملی «ريحانةالنبی» تجليل شدند

در مراسم افتتاحيه همايش ملی «ريحانةالنبی» ۱۴ نفر از نخبگان قرآنی ملی و بين‌المللی تجليل شدند.

در مراسم افتتاحيه همايش ملي «ريحانةالنبی» كه ۲۳ اسفندماه در سالن همايش‌های پالایشگاه پارسیان برگزار شد، ۱۴ نفر از نخبگان قرآني ملي و بين‌المللي تجليل شدند.

علي امينی

۱۶ ساله و متولد ۱۳۷۹، حافظ كل قرآن كريم است كه از كودكی به حفظ قرآن اهتمام ورزید و با توفیقات الهی توانسته است آیات قرآن را به صورت ترتیبی و موضوعی همراه با ترجمه به خاطر بسپارد. وی کوچکترین داوطلب شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی رشته علوم قرآنی و حدیث در سن ۹ سالگی بود که پس از آن به‌عنوان کوچکترین طلبه رسمی حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شد.

وی با اجرای بیش از ۱۸۰۰ برنامه در کشورهای مختلف اسلامی به زبان فارسی و عربی جزء معدود حافظان قرآن کریم کشور است که به گونه موضوعی و کاربردی و با اشراف به ترجمه و مفاهیم آیات قرآن با استفاده از هفت ترجمه مختلف به این امر می‌پردازد.

این نخبه قرآنی که با تفسیر آیات کتاب آسمانی نیز آشنایی دارد، در مورد هر آیه می‌تواند توضیحات مربوط به مفاهیم آن را به مخاطبان ارائه کند. همچنین تاکنون بیش از ۱۰ رتبه برتر در مسابقات استانی و کشوری قرآن و نهج‌البلاغه کسب کرده و به‌عنوان مبلغ خردسال در شبکه‌های داخلی و خارجی به اجرای برنامه می‌پردازد و تنها در کشور لبنان بیش از ۳۰ سخنرانی داشته است.

علی امینی امسال نیز برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشد علوم قرآنی نیز اقدام کرده است. او در میان علمای کشورهای اسلامی به مفسر خردسال مشهور است.

محمدمهدی حق گویان

متولد ۱۳۷۶ دانشجوی مقطع دکترای رشته علوم قرآن و حدیث، طلبه درس خارج از فقه و اصول، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن و نخستین حافظ قرآن کریم با توانایی قرائت به ۶۲ رشته در جهان که سبک‎‌های متنوعی را برای تلاوت قرآن ابداع کرده است.

این حافظ جوان از هشت سالگی حفظ قرآن را در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شروع کرده و در ده سالگی حافظ کل قرآن کریم شده است و از زمان چهارسالگی به دریافت معانی، مفاهیم و تفسیر قرآن همت گماشته است.

او این توانایی را دارد که اگر شما از بین ۷۷ هزار کلمه قرآن کریم، یک کلمه را که مشابهی ندارد بیان کنید، او نام سوره، شماره صفحه، شماره آیه، شماره جزء، مکی یا مدنی بودن سوره، اینکه سوره از چه صفحه‌ای شروع و به چه صفحه ای ختم می‌شود، کلمه در کدام قسمت صفحه قرار دارد و اولین آیه آن صفحه چیست، این کلمه چندمین کلمه آن آیه است را به راحتی بیان می‌کند.

لازم به توضیح است که افتخار ابداع اکثر این روش‌‎ها متعلق به وی است به عنوان مثال روش تلاوت بر اساس رئوس قرآن، روشی است که از قبل بوده و حافظان دیگری هم از آن استفاده می‌کنند اما یکی از روش‌هایی که او ابداعش کرده است و بسیار هم مشکل است، این است که مثلاً یک کلمه غیرتکراری را بگوییم و او پشت سر هم کلمات قبل از آن را می‌خواند.

محمد تقی خان و محمد نقی خان

قادرند با استفاده از ۵۱ شیوه متنوع و بهره گیری از کلام وحی و قرآن کریم عنوان نابغه‌های قرآنی جهان اسلامی را به نام خود ثبت کنند.

محمدتقی خان در سال ۱۳۷۶ هجری شمسی در کشور پاکستان و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدر وی از روحانیان سرشناس و فعال منطقه بود و این نابغه قرآنی به همراه برادرش برای تحصیل علوم دینی عازم ایران شد و در شهر مقدس قم اقامت گزید.

در سال ۸۵ و در سن ۹ سالگی با هدف حفظ قرآن کریم در مؤسسه جامعه القرآن کریم قم پذیرفته شد. پس از۹ ماه حافظ کل قرآن کریم شد.

محمدتقی خان می تواند برای پاسخگوی به سئوالات مختلف قرآنی از زبان‌های مختلف فارسی، اردو و انگلیسی و عربی استفاده کند و می‌تواند قرآن کریم را از حفظ به صورت مسلسل آیات بخواند، آیه مورد نظر سئوال کننده را با پرسیدن نام وی تلاوت کند. انجام مشاعره قرآنی و مسابقه با افراد در سرعت جستجوی ذهنی آیات ازدیگر توانایی‌های وی است.

یوسف آزاد

نوجوان فیشوری، حافظ کل قرآن است که در مرکز تخصصی حفظ قرآن مؤسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) موفق به حفظ ۱۲ جزء قرآن کریم در طی ۶ ماه شده است.

او متولد ۱۳۷۹ دانش‌آموز مقطع سوم راهنمایی مجتمع آموزشی امام حسین(ع)، از مراکز آموزشی مؤسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) است و در مسابقات ۵ گانه آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ حائز رتبه اول شده است و ۸ نفر از اعضای خانواده وی حافظ کل قرآن هستند.

سمیه و علی اصغر کاویانی

به دلیل عشق و علاقه‌ای که به قرآن داشتند توانستند بخشی از اجزای قرآن را حفظ کنند؛ علی اصغر و سمیه این حافظان قرآن از ناحیه کمر به پایین معلول جسمی هستند؛ علی اصغر متولد ۱۳۶۳ و سمیه متولد ۱۳۶۹ است. هر دوی آن ها به دلیل نبود امکانات آموزشی و نابینایی از سواد محروم ماندند.

برخی از اعضای خانواده کاویانی اندکی سواد دارند اما با وجود این به حفظ قرآن روی آورده‌اند؛ علی اصغر حافظ کل قرآن کریم و سمیه حافظ ۲۵ جزء قرآن کریم است که این توفیق به جهت آشنایی مسئول شعبه قائمیه مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با آنان روی داده است.

حمیده کریمیان

متولد ۱۳۵۸، روستای شمس آباد از توابع شهرستان استهبان استان فارس، حافظ کل قرآن کریم و معلول جسمی حرکتی است که نام وی اخیراً به عنوان نخستین حافظ بین المللی معلول در مؤسسه الخیرات که ویژه رکوردهای فرهنگی ـ مذهبی است به ثبت رسیده است.

وی سال ۱۳۷۸ حفظ قرآن را آغاز کرد و ظرف مدت یک سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن کریم شد. او تاکنون ۴۵ حافظ کل قرآن کریم را تربیت کرده است و به عنوان نام‌آور و نان‌آور برتر زن کشور معرفی شده است. وی تاکنون در ۱۵ دوره مسابقات قرآنی بهزیستی حائز مقام اول شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی

او پدر هفت حافظ کل قرآن کریم است و با تلاش‌های خانواده و عنایت پروردگار موفق به تربیت ۷ فرزند که هم حافظ کل قرآن و هم خادم قرآن کریم هستند، شده است. وی نشان ملی مدیر برتر قرآنی را دریافت کرده است.

او بنیانگذار، مؤسس و مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و حافظ کل قرآن کریم و مؤلف کتاب حفظ آسان است. وی با تربیت ۱۴۰۰ حافظ کل قرآن کریم به عنوان حماسه ساز حفظ قرآن شناخته می‌شود.

خانواده یاراحمدی (علی محمد)

پدر این خانواده در حال حاضر به عنوان مدیر یکی از مؤسسات قرآنی مشغول به فعالیت است. در خانواده ۱۰ نفری وی، ۵ نفر حافظ کل قرآن و بقیه اعضاء ۱۵ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

خانواده شیخ (آمریکایی)

این خانواده از آمریکا برای حفظ قرآن به ایران مهاجرت کرده اند و هم اکنون در مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) مشغول به حفظ قرآن هستند.

مجتبی فردفانی

وی نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان در سال ۹۶ خواهد بود؛ همچنین تاکنون موفق به کسب رتبه ممتاز مسابقات کشوری اوقاف در سال ۹۴، رتبه اول حفظ در سال ۹۲، رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی جهان اسلام در سال ۹۵ شده است. او کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث است.

راضیه هنرمند

حافظ کل قرآن کریم روشندل و اهل لامرد

اعظم محمدی

وی در سن ۱۴ سالگی به مقام حافظ بین‌المللی قرآن کریم نائل شد. کسب بیش از ۵۰ مقام کشوری و بین‌المللی، رتبه نخست مسابقات بین‌المللی اردن، رتبه برتر مسابقات بین‌المللی لیبی و مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث است.

همجنین محمدی به عنوان نخبه قرآنی در همایش تجلیل از بانوان قرآنی انتخاب شده است و عضو بنیاد ملی نخبگان قرآنی نیز است.

اسکرول به بالا