نقش محوری حضرت زهرا(س) در نجات جامعه از گمراهی

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان پیامی را به همایش ملی «ریحانةالنبی» صادر نمودند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی الصدیقه الطاهره سیده نساءالعالمین و علی ابیها و بنیها و الائمه المعصومین من ذریتها سیما بقیةالله فی الارضین.

میلاد مسعود یگانه بانوی جهان، سیده زنان عالم را به پیشگاه مقدس كهف امان و صاحب دوران حضرت صاحب العصر و الزمان ارواح العالمین له الفداء و دوستداران و محبان آن حضرت، تبریك و تهنیت عرض می‌كنم.

افتخار بزرگی را كه نصیب مردم با ایمان و با شرافت دارالولایه مهر شده كه در این ایام خجسته و نورانی، نسبت به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) عرض ادب و احترام كرده و مجالس جشن و سرور و شادمانی برپا می‌كنند و مناقب و فضائل آن بانوی و بزرگ اسلام را برای همگان، تبیین و تشریح می‌كنند، تبریك گفته و برای انان از خداوند متعال، قبولی اعمال و مزید توفیقات و عزت و سعادت دارین مسئلت دارم.

یكی از جلوه‌های بسیار حساس و درخشان و درس آموز حیات و زندگی مبارك حضرت صدیقه طاهره سیره خاص آن حضرت می‌باشد كه در عصر و زمان خود با شرایط خاصی كه با آن روبه‌رو شده بودند در احیای دین و اعلاء كلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهی، نقش اساسی داشت و مشحون به پیام‌های سعادت‌بخش و هدایت‌های عالی و راهنمای بشر در طول تاریخ است.

موقف و موضع الهی حضرت زهرا(س) دارای ویژگی‌های خاص و امتیازاتی بی نظیر است. اگرچه عمر ظاهری آن حضرت به واسطه ظلم ظالمین كوتاه شد و در عنفوان جوانی شهید شدند، اما در همین فرصت اندك، مواضعی داشتند كه دارای درس‌های اموزنده و سازنده در طول تاریخ برای انسان‌ها مخصوصاً مسلمانان است.

امتیازات و مواضع آن شهیده مظلومه در ایمان و معرفت الله در زهد و بی‌اعتنایی به دنیا، در احسان و ایثار، در عبادت و بندگی خدا، در همسرداری و تربیت فرزندان، در حفظ كرامت و حشمت های بلندی كه اسلام برای بانوان توصیفه كرده و در رعایت عفاف و حجاب نمونه یگانه بود.

امروز بانوان مسلمان ما با حفظ كرامت و الهی خود، آن بانوی عصمت را الگو و اسوه خود در تمام زندگی خود قرار داده و با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمی را با صلابت و شجاعت و استقامت پیموده و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.

به همه عزیزانی كه مراسم با عظمت ریحانةالنبی صلی‌الله علی و آله را برپا می‌كنند درود می‌فرستم و عنایات خاصه حضرت بقیةالله‌الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای آنان مسئلت دارم.

اسکرول به بالا