رحیمی استاندار فارس : شیوه مبارزاتی فاطمه زهرا (س) آگاهی دادن به زنان بود

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه استاندار فارس در این آیین برگزاری این مراسم را فرصتی مناسب برای مباهات کردن بر این میراث دینی، معنوی و بی بدیل در تاریخ جهان (حضرت فاطمه زهرا) دانست و گفت: بسیار خرسندم که اقبال سخن گفتن از بانویی را دارم که رشک هر دو جهان است.

عنایت الله رحیمی شناخت تمامی ابعاد شخصیتی آن حضرت را بسی دشوار دانست و ادامه داد: در تاریخ اسلام ، زنان قدیسه و عالی قدر فراوانند و این از آن روست که در دین مبین اسلام در حرکت به سوی خدا ، هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.

رحیمی ادامه داد: نگاه نقادانه زهرا(س) به وضعیت پیرامونی خویش از عمق دقت و وسواس آن حضرت نسبت به مسائل ، معضلات و وضعیت جامعه حکایت می کند و به خوبی نشان می دهد که جنسیت تأثیری بر حساسیت اجتماعی نمی تواند داشته باشید.

وی گفت: شیوه مبارزاتی فاطمه زهرا (س) دادن آگاهی و رشد سیاسی به زنان بود، این شیوه مبارزه نشان می دهد اگر در جامعه ای به جای مشغول ساختن زنان به خود، کار فرهنگی و فکری صورت گیرد و به آنان آگاهی سیاسی داده شود، آنان بهتر می توانند در شناخت برای آنها حق و حقیقت بدون تعارف های دیپلماتیک و بازی های سیاسی وارد صحنه شوند و به دفاع بپردازند.

ایشان در پایان افزود : تلاش آن بانوی بزرگوار اسلام در جلوگیری از نهادینه شدن باورهای غلطی چون ضرورت حضور زن در خانه و اختصاص مديريت عرصه عمومی به مردان از سوی سردمداران پس از پیامبر، نمونه ای از فعالیت های اجتماعی است.

اسکرول به بالا