كار بزرگ امروز جانمایی افعال معصومین در جامعه است

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه در اولین همایش قرآن و عترت ویژه بزرگداشت سفیران قرآنی نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر این نكته تأكید كرد كه كار بزرگ ما جانمایی افعال معصومین در زمان خودمان است و اینگونه می‌توانیم راهبری و حركت در مسیر الهی را از آن‌ها داشته باشیم.

جمشید جعفرپور، نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش ملی «ریحانةالنبی» كه در شهرستان مهر برگزار می شود گفت: در زمان كنونی ما احتیاج مبرمی به چنین برنامه‌هایی داریم تا در هیاهوهای برنامه‌های روزانه ما را به معارف قرآن و سیره اهل بیت(ع) متذكر شود.

وی با تأكید بر اینكه ما همانند گم‌گشتگان در بیابان‌های تیره نیازمند راهنمایی هستیم و قرآن و اهل بیت(ع) این راهنمایی را در اختیار ما قرار می‌دهد، حضرت زهرا(س) را گل خوشبوی پیامبر(ص) و دین مبین اسلام دانست و گفت: آن حضرت كسی است كه رضایت خداوند در رضایت اوست.

جعفرپور با تأكید بر اینكه باید جایگاه حضرت زهرا(س) را به درستی و صحیح بررسی كنیم، گفت: باید ببینیم ما چقدر با این جایگاه فاصله داریم و چگونه برای تمسك به سیره آن حضرت باید گام برداریم.

نماینده مردم لارستان و خنج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه حضرت زهرا(س) الگوی تمام زنان و مردان مسلمان است، گفت: شاید در زمان كنونی نیاز به سیره حضرت زهرا(س) بیشتر احساس كنیم، درست است كه ۱۴۰۰ سال از زندگی آن حضرت گذشته است اما باید این الگوها را داشته باشیم و به آنان باز گردیم.

وی اظهار كرد: باید بررسی كنیم كه آن حضرت اگر امروز در جامعه ما وجود داشت چگونه رفتار می‌كرد و این نحوه عملكرد را برای زنان امروز خود ارائه دهیم كه این مسئله نیازمند اهتمام محققان و پژوهشگران است.

جعفرپور ادامه داد: محققان باید بر اساس آنچه كه در تاریخ درباره سیره آن حضرت وجود دارد را استخراج كرده و متناسب با زمان روز برای نسل امروز تبیین كنند.

وی تأكید كرد كه كار بزرگ ما جانمایی افعال این معصومین در زمان خودمان است و اینگونه می‌توانیم راهبری و حركت در مسیر الهی را از آن‌ها داشته باشیم.

اسکرول به بالا