علمای شیعه و سنی به اهل بیت و تمسك به قرآن كریم ارادت ویژه دارند

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه در اولین همایش قرآن و عترت ویژه بزرگداشت سفیران قرآنی حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری رئیس مركز اسلامی فاطمیه شهرستان مهر با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه گفت: در تمام كتاب‌های اهل سنت و شیعه احادیث و روایت‌های فراوانی از پیامبر(ص) و یارانش وجود دارد حدیث ثقلین به صورت متواتر آمده است.

وی افزود: توصیه پیامبر(ص) به كتابت و عترت به این دلیل است كه رسالتش از طریق كتاب خدا كه مهم‌ترین و جاویدان‌ترین یادگار ایشان است، با محوریت اهل بیت(ع) در اختیار مردم قرار گیرد تا مسلمانان از رسالت و مكتب پیامبر(ص) فاصله نگیرند.

موسوی لاری با بیان اینكه علمای شیعه و سنی به اهل بیت و تمسك به قرآن كریم ارادت ویژه دارند، گفت: به حمد الهی در ایران اسلامی شیعیان و مسلمانان اهل سنت با یكدیگر وحدت خوبی دارند به خصوص در مناطق جنوبی استان فارس این وحدت بسیار نمود و بروز دارد.

وی، زیست انسانی و مسلمانی شیعیان و اهل سنت را مایه مباهات منطقه جنوب فارس دانست و گفت: امروز در محفلی كه به نام حضرت زهرا(س)، نامگذاری شده است، علمای اهل سنت نیز حضور دارند.

رئیس مركز اسلامی فاطمیه تأكید كرد كه آنچه كه باید به آن پرداخته شود این است كه ما از دو سو باید به اهل بیت(ع) پیوند بخوریم یك سو محبت عشق و ارادت است و دیگری شناخت راه و رسم پیامبر(ص) از منظر اهل بیت(ع) است و این مهم‌ترین مسئله است كه باید به ان بپردازیم.

وی، انگیزه برگزاری این همایش را توجه به نكته دوم دانست و گفت: ارادت مردم این منطقه به حضرت زهرا(س) بر كسی پوشیده نیست اما مهم این است كه چگونه از مكتب اهل بیت(ع) فیض ببریم تا شناخت ما از كتاب خدا علمی شود و بر یقینمان از طریق فهم قرآن افزوده شود.

موسوی لاری همچنین فضائل حضرت زهرا(س) را برشمرد و افزود: دختر پیامبر(ص) بودن، همسر ولی بودن بودن، مادر ائمه بودن و غیره همگی مقام والایی است اما آنچه كه فاطمه را فاطمه كرده است، علم و دانش و عمل آن حضرت است.

وی با تأكید بر اینكه حضرت فاطمه(س) برای ما الگو و اسوه است، گفت: سئوالی كه مطرح می‌شود این است كه از كدام بعد وجودی آن حضرت باید درس بگیریم و این مسئله به علم و عمل حضرت فاطمه(س) باز می‌گردد.

رئیس مركز اسلامی فاطمیه، حضرت زهرا(س) را الگوی تمام مردان و زنان مسلمان دانست و گفت: آن حضرت یك انسان خداجو و خداشناس است كه فارغ از جنسیت برای همه مسلمانان الگو و اسوه است و ما باید روی آن ابعادی كه حضرت زهرا(س) به عنوان یك انسان صالح و انسانی كه خود را به علم و عمل آراسته است، بیشتر كار كنیم و الگو بگیریم.

وی اظهار كرد: مجالس و محافلی كه برای حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، عمدتاً بر روی جنبه‌های محبت و عشق و علاقه و همچنین مظلومیت اهل بیت(ع) تأكید می‌شود درست است كه این‌ها باید گفته شود اما آنچه كه متأسفانه مغفول مانده است، شناخت مكتب حضرت زهرا(س) و توجه به راه و رسم ایشان است.

موسوی لاری اعتقاد دارد كه مجالس اهل بیت(ع) باید متناسب با مقتضیان زمان برگزار شوند و معارف قرآن و مفاهیم اهل بیت(ع) را به روش‌های جدید و متكی بر علم روز صورت گیرد و ادامه داد: باید كاری كنیم كه نسل جوان ما در مجالس اهل بیت(ع) حضور پیدا كنند و آن این است كه باور كنیم همان‌طور كه در حزن اهل بیت(ع) فهیم هستیم در شادی آنان نیز شاد باشیم.

وی تأكید كرد كه ما به دنبال این هستیم تا در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) سنت حسنه‌ای ایجاد كنیم تا هم فهممان نسبت به كتاب خدا بیشتر شود و هم جوانان و نوجوانان و صاحبان قلم نسبت به این مجالس انگیزه پیدا كنند و هر كسی ارادت خود را به حضرت زهرا(س) نشان دهد.

اسکرول به بالا