پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی

حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی مطرح كرد:
نقش محوری حضرت زهرا(س) در نجات جامعه از گمراهی
یكی از جلوه‌های بسیار حساس و درخشان و درس‌آموز حیات و زندگی مبارك حضرت صدیقه طاهره سیره خاص آن حضرت است كه در عصر و زمان خود با شرایط خاصی كه با آن روبه‌رو شده بودند در احیای دین و اعتلای كلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهی، نقش اساسی داشت.
حضرت آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان پیامی را به همایش ملی «ریحانةالنبی» صادر كرد.
در این پیام آمده است:‌
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی الصدیقه الطاهره سیده نساءالعالمین و علی ابیها و بنیها و الائمه المعصومین من ذریتها سیما بقیةالله فی الارضین.
میلاد مسعود یگانه بانوی جهان، سیده زنان عالم را به پیشگاه مقدس كهف امان و صاحب دوران حضرت صاحب العصر و الزمان ارواح العالمین له الفداء و دوستداران و محبان آن حضرت، تبریك و تهنیت عرض می‌كنم.
افتخار بزرگی را كه نصیب مردم با ایمان و با شرافت دارالولایه مهر شده كه در این ایام خجسته و نورانی، نسبت به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) عرض ادب و احترام كرده و مجالس جشن و سرور و شادمانی برپا می‌كنند و مناقب و فضائل آن بانوی و بزرگ اسلام را برای همگان، تبیین و تشریح می‌كنند، تبریك گفته و برای انان از خداوند متعال، قبولی اعمال و مزید توفیقات و عزت و سعادت دارین مسئلت دارم.
یكی از جلوه‌های بسیار حساس و درخشان و درس آموز حیات و زندگی مبارك حضرت صدیقه طاهره سیره خاص آن حضرت می‌باشد كه در عصر و زمان خود با شرایط خاصی كه با آن روبه‌رو شده بودند در احیای دین و اعلاء كلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهی، نقش اساسی داشت و مشحون به پیام‌های سعادت‌بخش و هدایت‌های عالی و راهنمای بشر در طول تاریخ است.
موقف و موضع الهی حضرت زهرا(س) دارای ویژگی‌های خاص و امتیازاتی بی نظیر است. اگرچه عمر ظاهری آن حضرت به واسطه ظلم ظالمین كوتاه شد و در عنفوان جوانی شهید شدند، اما در همین فرصت اندك، مواضعی داشتند كه دارای درس‌های اموزنده و سازنده در طول تاریخ برای انسان‌ها مخصوصاً مسلمانان است.
امتیازات و مواضع آن شهیده مظلومه در ایمان و معرفت الله در زهد و بی‌اعتنایی به دنیا، در احسان و ایثار، در عبادت و بندگی خدا، در همسرداری و تربیت فرزندان، در حفظ كرامت و حشمت های بلندی كه اسلام برای بانوان توصیفه كرده و در رعایت عفاف و حجاب نمونه یگانه بود.
امروز بانوان مسلمان ما با حفظ كرامت و الهی خود، آن بانوی عصمت را الگو و اسوه خود در تمام زندگی خود قرار داده و با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمی را با صلابت و شجاعت و استقامت پیموده و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.
به همه عزیزانی كه مراسم با عظمت ریحانةالنبی صلی‌الله علی و آله را برپا می‌كنند درود می‌فرستم و عنایات خاصه حضرت بقیةالله‌الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای آنان مسئلت دارم.

اسکرول به بالا