در ده روز بنام حضرت زهرا (س) شادمانی کنیم

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه در آیین رونمایی از پوستر  اولین همایش ملی ریحانه النبی
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در مراسم رونمایی از پوستر همایش ملی ریحانه النبی که با حضور استاندار فارس، مدیران کل دستگاه های فرهنگی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، فرهیختگان و اساتید برجسته فرهنگی و هنری استان همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس در سالن ملاصدرا نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) برای جامعه انسانی خیر کثیر است و منشا نقش کانونی و محوری است، ادامه داد: به همین دلیل باید همه نگاه ها متوجه این نقطه باشد، این نقطه اصلی کانون توسعه و فکر و اندیشه پیامبر است.
موسوی لاری بیان کرد: مشکل جامعه امروز ما فقط داعش، القاعده و سلفی ها نیستند، شرایطی که اکنون در داعش وجود دارد می تواند برای خود ما نیز در اجتماعی کوچکتر بروز پیدا کند زیرا باور آنهاست که اسلام دچار خطر شده و باید به نقطه اولیه بازگردد.
وی در این مراسم ادامه داد: این انحراف ممکن است به نام اسلام در شیعه نیز بروز پیدا کند اگر که نخواهیم مشکل فکری مان برطرف شود و فاطمه است که می تواند این مسیر را به ما نشان دهد.
ایشان برگزاری یک همایش با محوریت حضرت فاطمه آن هم با ٥ ویژگی را بصورت همایش ادبی دائمی دانست و گفت: باید این همایش ادبی دائمی باشد تا صاحب نظران و اهل قلم حاصل فکر و کار یک سال خود را در این همایش ها منطبق بر حضرت زهرا (س) تولید و عرضه کنند.
موسوی لاری از همه کسانی که صاحب ذوق و قلم هستند نیز خواست؛ از فرصت جایزه ادبی ریحانه النبی برای درک درست مفاهیم اسلامی و قرآنی و انتقال صحیح آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: ما با نام حضرت زهرا دهه ها سوگواره می گیریم اما چه بهتر در سالی که آغاز و پایانش با ولادت حضرت زهرا است جایزه ادبی ریحانه النبی که یک سنت حسنه است تداوم پیدا کند تا در ده روز بنام حضرت زهرا (س) شادمانی کنیم تا شیعه حضرت زهرا(س) زادروزش را با برگزاری برنامه های متنوع خوش باشد.
اسکرول به بالا